دکتر سعید ملایری

شنوایی شناسی


کارگاه آموزش تولید به کودکان کم شنوا-مقدماتی

آموزش تولید به کودکان کم شنوا - مقدماتی

در این دوره دو روزه به تاریخ 5 و 6 اسفند، علاوه بر بحث راجع به مکانیسم های دست اندر کار در پایش گفتار، انواع پسخوراند ها و نقش حس شنوایی در ارائه پسخوراند، 5 مکانیسم پیش نیاز رشد زبان گفتاری نیز شرح داده شده و اهمیت خودکاری در تولید گفتار مطرح می گردد.

در این دوره به شیوه انجام ارزیابی گفتار اشاره شده و مدل دانیل لینگ در آموزش گفتار ارائه می گردد.

در ادامه به بحث راجع به تنفس خرده مهارت ها و استراتژی های آموزشی الگوهای صدا، واکه ها و همخوان ها پرداخته و نیز الگوهای تولیدی کژهنجار مطرح شده و برای آن ها راه حل ارائه می گردد.

در پایان دوره انتظار می رود فراگیر در رابطه با این موارد اطلاعات کسب کرده باشد:

بداند که پایش گفتار از چه مسیری صورت می گیرد.

بداند ارائه درمان بدون توجه به مکانیسم های زیربنایی تولید گفتار چه عوارضی را در کم شنوایان ایجاد می کند.

با مدل درمانی پیشنهاد شده توسط دانیل لینگ آشنا گردد.

با اصول ارزیابی و بخش های مختلف موجود در آن آشنا شود.

تا حدی با تنفس و تنفس گفتاری آشنا شده و تأثیر اجرای مدل پیشنهاد شده بر کنترل تنفس گفتاری و تأثیر آن بر تولید گفتار کودک را بداند.

بتواند رفتارهای پیش نیاز هر مرحله از اکتساب گفتار را به طور کلی مشخص سازد.

با استراتژی های آموزشی و بخشی از خرده مهارت های مربوط به آموزش الگوهای صدا، واکه ها و نیز همخوان ها آشنا گردد.


آدرس مطب : تهران ،انتهای خیابان امام خمینی سپه غربی نرسیده به بزرگراه یادگار امام خمینی ،پلاک 1386
تلفن : 66845959 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز تخصصی نیوشامعرفی اپلیکیشن نیوشابیوگرافیآشنایی با کم شنواییسمعک و توانبخشی شنواییکلینیک بدشنواییکلینیک وزوز گوشاینفوگرافمقالات عمومیاخبارآزمون های تشخیصیمقالات تخصصیگالری فیلمسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرصفحه اصلیمصاحبه هاسخن هفته